Spenatsallad med bacon och fetaost

150 g babyspenat
200 g fetaost
250 g cocktailtomater
140 g bacon

Dressing:
1 msk balsamvinäger
2 msk olivolja
salt, peppar

*Skölj spenatbladen och låt vattnet rinna av i ett durkslag.
*Hacka upp fetaosten.
*Halvera tomaterna.
*Stek baconskivorna knapriga i het stekpanna. (Torka av på hushållspapper)
*Vispa samman vinägern och olivoljan och smaka av med salt och peppar.
*Fördela spenatbladen en tallrik.
*Lägg fetaosten, tomaterna och baconen på toppen.
*Häll sedan dressingen över salladen.




Kommentarer
Emma L

Ja, nu gick det att kommentera! :)

Lät väldigt gott, det ska jag testa!

2011-10-25 @ 21:21:57
Hemsida/blogg: http://qvistem.blogg.se/
Mickis

Har det inte fungerat tidigare?

Tycker jag absolut du ska köra är en personlig favorit för mig :D

2011-10-27 @ 07:59:11
Hemsida/blogg: http://michaelafs.blogg.se/
Emma

Kan ha varit min dator, men ser iget "kommentera" på första inlägget.

Det är alltid kul med tips på recept :)

2011-10-27 @ 10:05:53

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort